Wroclaw, Culturele Hoofdstad van Europa 2016 (1) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Wroclaw, Culturele Hoofdstad van Europa 2016 (1) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Wroclaw, Culturele Hoofdstad van Europa 2016 (1)

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

25 Juni 2016 | Polen, Wrocław

Gisterenmiddag, aan het eind, in de hitte het centrum van Wroclaw een beetje bekeken. Omdat we wandelaars zijn dachten we om lopend richting centrum te gaan, maar achteraf bleek dat toch niet zo'n goed idee! Het is maar 4 km en lopend zie je veel van een stad maar met de felle zon is dat toch eigenlijk niet lekker. Aangekomen aan de rand eerst maar een terrasje gezocht voor een fris drankje en een lekkere salade, vervolgens zijn we richting het centrale plein van Wroclaw (Rynek) gelopen en daar valt zoveel aan gebouwen en stadsleven te zien dat we daar zijn gaan zitten en veel foto's hebben gemaakt. Voor meer hadden we ook geen puf! Dus om mee te beleven zullen met name de foto's daar voor moeten zorgen. Aan het eind van ons bezoek lekker pizza gegeten met heerlijke espresso's tot slot.
Tegen half 10 de tram genomen, waardoor we binnen 20 minuten weer bij ons appartement waren. Prettig om te ervaren is ook het lage prijspeil van veel zaken in Polen in vergelijking met Nederland, een tramkaartje 35 cent, een pizza 4 euro, een fles bier van een halve liter slecht 56 cent!

Vandaag willen we aan het einde van de middag weer de stad in en hopen dan ook nog wat klanken op te pakken van het concert van David Gilmour met een Poolse muzikant, die in het kader van Culturele Hoofdstad van Europa een openluchtconcert geven. Waarschijnlijk zullen we ook wel iets meekrijgen van de uitslag van Polen- Zwitserland, die vanmiddag om 3 uur wordt gespeeld!

• 25 Juni 2016 - 18:21

Wout :

En......,feest bij jullie na escape tegen de zwitsers? Ik zie ook zwaar weer in jullie richting trekken....

• 26 Juni 2016 - 18:39

Jasper :

Feestgedruis viel mee (geen overdreven gedoe, zoals meestal in Nederland ). Weer is goed gebleven. Zie verder Facebook.