Van Wroclaw naar Krakau - Reisverslag uit Krakau, Polen van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Van Wroclaw naar Krakau - Reisverslag uit Krakau, Polen van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Van Wroclaw naar Krakau

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

27 Juni 2016 | Polen, Krakau

Na onze eerste dag (vrijdag) in Wroclaw, was ook de zaterdag erg heet en daarom zijn we 's-avonds naar de stad gegaan. Bij de Opera was in een singelachtige omgeving (zoals in Utrecht) een openluchtconcert gepland van David Gilmour (bandlid van Pink Floyd) en dat in het kader van: Wroclaw Culturele Hoofdstad Europa 2016. Omdat we er bijtijds waren vonden we een plekje niet al te ver van podium, maar wel buiten het officiële terrein waarvoor de kaartjes waren uitverkocht. Na een voorprogramma met een Poolse jazzpianist begon het concert tegen half 10 en duurde met een kleine pauze erin tot half 12. 't was bijzonder om erbij te zijn. Na nog een drankje op het terras zijn we teruggelopen in nog steeds een lekkere temperatuur, omdat de trams niet meer reden en we ook de nachtbus misten.

Na een goede nachtrust zijn we in een rustig tempo, grotendeels in de regen, naar Krakau gereden waar we rond half 4 aankwamen bij ons appartement. In Krakau scheen de zon weer en was de temperatuur inmiddels weer 25+, 's-avonds na gegeten te hebben nog even het levendige centrum bekeken, dat we vandaag verder gaan bekijken.

• 28 Juni 2016 - 11:28

Wantje:

Mooie foto's van de stad Wroclaw.
    Concert was vast superleuk zo in de buitenlucht, met lekker weer.