Meissen, klein maar fijn.... - Reisverslag uit Meißen, Duitsland van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Meissen, klein maar fijn.... - Reisverslag uit Meißen, Duitsland van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Meissen, klein maar fijn....

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

01 Juli 2016 | Duitsland, Meißen

Gisteren zijn we van Krakau naar Meissen gereden, waar we onze laatste vakantie accommodatie hebben op het wijnbouwbedrijf Mariaberg. Over de reis valt weinig te melden, hooguit dat we weer eens wat regen hebben gehad, maar in vergelijking met de nederlandse hoeveelheden stelt dat niets voor. Tegen half 5 waren we in Meissen en hebben nadat we onze spullen naar binnen hadden gebracht, eerst maar even boodschappen gedaan. Na het eten hebben we via de computer de wedstrijd Polen- Portugal gevolgd, Portugal door na strafschoppen, en na nog een slaapmutsje lekker geslapen tot half 9. Vanmorgen eerst in de zon ontbeten en na de koffie zijn we rond het middag uur naar Meissen gereden en hebben deze kleine maar mooie stad, bekend van het porselein, op ons gemak bekeken. Meissen is echt schilderachtig en voordat ik het wist had ik 100 foto's gemaakt, je kan hier plaatjes blijven schieten! Na de rondwandeling door de Altstad ook nog even richting het porselein museum gelopen maar daar toch maar niet naar binnen gegaan, we hebben in deze vakantie al zo veel gezien .. en porselein is toch niet echt ons ding. Tegen vieren het terras opgezocht voor een lekkere bitter-lemon en daarna zowaar voor mij nog een nieuwe pet gescoord, omdat de vorige waarschijnlijk achtergebleven is in een tram in Wroclaw. Tegen zessen, na wat laatste inkopen gedaan te hebben waren we terug en hebben verder een rustige avond gehouden met Janny die aan het puzzelen is op haar IPad en ik voor de verandering maar weer eens een voetbalwedstrijd (België- Wales) aan het bekijken ben.

Morgen staat Dresden op het programma en dan komt het einde van deze lekkere vakantie snel naderbij. Morgen nog een verslag en dan terug richting Nederland en hopelijk nemen we goed weer mee voor al die thuisblijvers!