Van Thüringen naar Wroclaw in Polen - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Van Thüringen naar Wroclaw in Polen - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Van Thüringen naar Wroclaw in Polen

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

24 Juni 2016 | Polen, Wrocław

Onder een strak blauwe lucht hebben we gisteren afscheid genomen van Danuta & Detlef, onze gastvrouw en gastheer in Hinternah.

Rond 10 uur zette we koers richting Wroclaw in Polen, een rit van bijna 600 kilometer een glooiend landschapsbeeld, wat zowel in Duitsland als in Polen er hetzelfde uitziet. Onze reis verliep voorspoedig en rond half zes kwamen aan bij ons appartement aan de Torunska 4-65 in Wroclaw. Onz4e gastheer hier heet Jedrzej en na korte rondleiding en uitleg, hebben we als eerste een lekker koel biertje genomen op ons balkon, 6 hoog achter, met een mooi uitzicht over de groene volkstuinen richting buitenwijken van Wroclaw. Opvallend is het verschil van het stille, dorpse platteland op onze eerste bestemming naar de stadse, meer luidruchtige sfeer, waarin we nu verblijven. Beiden hebben hun charmes en vanmiddag gaan we Wroclaw verkennen als de temperatuur weer iets gaat dalen. Op dit moment is het al ruim boven de dertig graden en in tegenstelling tot in Nederland blijft het hier de komende dagen droog. Bijgevoegd nog een paar foto's van ons appartement.

Ps vanmorgen ook nog wat aan lichamelijke inspanning gedaan door ruim 11 kilometer in de directe omgeving rond te draven!