Dresden & Einde vakantie - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Dresden & Einde vakantie - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Dresden & Einde vakantie

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

02 Juli 2016 | Duitsland, Dresden

Dit is ons laatste reisverslag. Door technische problemen op deze website zijn er 2 verslagen over ons bezoek aan Auschwitz en Meissen helaas verdwenen, mogelijk komen ze nog terug. Door deze technische problemen die afgelopen zaterdag opeens aan het licht kwamen heb ik getwijfeld om dit verslag te maken, maar besloten dat toch te doen om ons vakantieverhaal af te ronden.

Zaterdag 2 juli zijn we met de trein vanuit Meissen naar Dresden gegaan en tegen 11 uur, toen het nog droog maar wel bewolkt was, deze bijzondere stad gaan bekijken. De stad is bijzonder omdat aan het einde van WO 2 het hele centrum is weggebombardeerd en van alle mooie gebouwen die er stonden, niets dan puinhopen waren overgebleven. Gelukkig is het centrum grotendeels weer opgebouwd zoals het begin 1945 was en zie je aan niets dat alles wat er staat nog maar 70 jaar oud is. Dresden heeft zoveel mooie gebouwen dat je er dagen rond kan dwalen en foto's kan maken maar voor je eigen gezondheid moet je beperkingen hanteren. Met een aantal foto's zal ik proberen een beeld te schetsen van wat er allemaal te zien is. Jammer genoeg bleef het niet droog en daarom is Janny gaan shoppen (een beetje) en ben ik nog wat rond gaan struinen in de stad. Tegen vieren zijn we met de trein teruggegaan naar Meissen en hebben daar ons laatste vakantie avondmaal genoten. De volgende dag zijn we rond half 10 richting huis vertrokken en aan het eind van de middag, met ruim 3400 kilometer op de teller) waren we thuis. Thuisgekomen viel als eerste op hoe groeizaam weer het was geweest gedurende onze vakantie, de tuin zag er zeer uitbundig uit.

Zo kwam er een einde aan een heerlijke en relaxte vakantie waarbij we veel moois hebben gezien!