De Etna, hoogtepunt van onze 1e week - Reisverslag uit Sicily, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu De Etna, hoogtepunt van onze 1e week - Reisverslag uit Sicily, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

De Etna, hoogtepunt van onze 1e week

Door: jannyenjasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

27 Juni 2012 | Italië, Sicily

Vandaag, vrijdag 22 juni, vroeg op omdat we de Etna wilden gaan bezoeken. De Etna is de hoogste, 3300 meter, nog werkzame vulkaan in Europa en beeldbepalend voor Sicilie. Na ruim anderhalf uur arriveerden we bij Rifugio Sapienza op 1800 meter hoogte, waar we inze auto parkeerden. Van hier moesten we eerst met een kabelbaan verder omhoog en het laatste stuk gingen we met speciale bussen verder omhoog tot 3000 meter. Op deze hoogte zijn er rondom kraters en andere beelden van het vulkaanlandschap te bewonderen. Van hieruit hebben we een stuk rond gewandeld en sta je versteld van alles wat je hier ziet. Op verschillende plekken zie je dampen uit de grond komen, voel je de warmte van de vulkaan aan je voeten. Ook zie je de meest uiteenlopende kleuren gesteente en ook verbazingwekkend vind ik de vele heerebeestjes, die hier rond struinen. Voor een beeld zie de fotoos, die zeggen zo veel meer dan woorden en beschrijvingen.

• 27 Juni 2012 - 21:04

Sanja:

Hele mooie foto's , wel een belevenis zeker op de Etna . Nou geniet nog een paar dagen.
    vr.gr Sanja