Erice & Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Erice & Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Erice & Palermo

Door: jannyenjasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

29 Juni 2012 | Italië, Palermo

Woensdagmiddag zijn Janny en ik samen op pad geweest naar Erice. Erice ligt op de top van de Monte San Giuliano en van hieruit heb je een schitterend uitzicht over de westkust van Sicilie en de vlakbij liggende stad Trapani. Erice heeft een driehoekige plattegrond en wordt gedomineerd door het Castello Pepoli e Venere, dat gebouwd is op de grondvesten van de tempel van Venus, gebouwd door de Grieken. Het stadje heeft veel mooie en smalle straatjes met schitterende doorkijkjes. Echt de moeite waard om te bezoeken.

Donderdag stond ons bezoek aan Palermo gepland. Even na 10 uur gingen we op stap en met name het verkeer in Palermo is een belevenis. Veel autoos en scooters, die je aan beide kanten passeren, vreemd geparkeerde auto's, wegversmallingen maar desondanks toch als je goed blijft kijken ook te doen voor nederlanders. Na de auto te hebben geparkeerd gingen we verder kopend naar het centrumgebied. Hier hebben we eerst gegeten en vervolgens hebben we een rondwandeling gemaakt langs de meest bekende monumenten van Palermo. Aan het eind is er kort nog even geshopped maar alleen Arno heeft zijn slag geslagen met een mooi Italiaans overhemd.

's-avonds zijn we naar het centrale plein van Balestrate gegaan om daar de wedstrijd Italie - Duitsland te bekijken. Het plein was erg vol maar op een groot scherm werd niet de wedstrijd getoond maar vond de uitvoering van het jaarlijkse scholieren presentatie plaats. Een vreemde planning maar vooraf wist dus niemand dat Italie op deze avond ook de halve finale zou gaan spelen. Na afloop van de door Italie gewonnen wedstrijd ging deze prsentatie nog door tot zeker half één toen waar huiswaarts trokken.

Vandaag, vrijdag, al weer de laatste vakantiedag voordat we morgen rond 9.30 uur weer naar Nederland vertrekken.

• 29 Juni 2012 - 13:43

Judith En Wout:

Leuk om jullie last-minute belevenissen ook nog even te vernemen. Mooie beelden van jullie bezoeken aan historische steden! Rare jongens die Italianen - zoiets als de oranjegekte die wij hier kennen is, zelfs bij het grote succes van de 'Azzuri', kennelijk niet aan ze besteed. (of zijn wij hier toch echt een beetje raar...?).
    Wij wensen jullie een goede thuisreis en met een beetje geluk zal het qua verkeer nu wel goed lopen ;-).
    Groetjes!

• 01 Juli 2012 - 21:11

Ina:

Zo te zien ,een heerlijke en mooie vakantie gehad. Hier hebben jullie weinig gemist; wisselvallig en matig weer.aankomende week schijnt het wat lekkerder te worden dus jullie kunnen rustig afkicken.