Van Avola naar Balestrate (zaterdag 23 juni) - Reisverslag uit Balestrate, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Van Avola naar Balestrate (zaterdag 23 juni) - Reisverslag uit Balestrate, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Van Avola naar Balestrate (zaterdag 23 juni)

Door: jannyenjasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

27 Juni 2012 | Italië, Balestrate

Vandaag gingen we van zuid oost Sicilie naar noord west Sicilie, een reis van ruim 300 kilometer dwars door het binnenland van Sicilie om op de bestemming voor onze 2e week aan te komen. Na het inladen van alle bagage namen we rond 10 uur afscheid van de familie Guzzardi en begon de lange reis naar Balestrate. Zonder files e.d. arriveereden we rond 14 uur in Balestrate waar Ciro, de huisbeheerder, ons oppikte bij een bezinestation aan de rand van het dorp om ons naar onze accommodatie te brengen. Ook deze accomodatie (op de 2e verdieping van een appartementengebouw) ligt pal aan zee met dien verstande dat er nog een weg, spoorlijn (waar je nauwelijks iets van merkt) en een rotsachtig plateau tussen zitten. Na ons te hebben ingericht en boodschappen te hebben gedaan verkennen we Balestrate. Balestrate is een kleine maar levendige badplaats waar het nu al te druk is maar het echte vakantieseizoen begint dan ook pas in juli met als echte hoogtepunt de maand augustus.
's-avonds eten we weer lekker buiten op een terras aan de rand van het cenntrale plein van Balestrate. Moe maar voldaan zoeken we rond 24 uur ons bed op, waar we nog geruime merken dat we nu in tegenstelling tot villa Egeo in Avola midden in een stadje zitten.