Riserva della Zingaro & Selinunte - Reisverslag uit Sicily, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Riserva della Zingaro & Selinunte - Reisverslag uit Sicily, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Riserva della Zingaro & Selinunte

Door: jannyenjasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

27 Juni 2012 | Italië, Sicily

Maandagmiddag met z'n drieen op stap, Arno bleef thuis, naar Riserva della Zingaro. Dit natuurpark ligt op een klein half uur rijden en volgens de beschrijving zijn er mooie wandelingen te maken. Dat klopt ook wel maar door de zeer hoge temparatuur (35 graden) lopen we een stuk langs de kust waarbij de je continu aan het klimmen en dalen bent. We zien onderweg een zwarte slang (adder?) en verder alleen een paar hele mooie strandjes. Na een wandeling van uiteindelijk toch nog 2 uur gaan we terug naar ons appartement.

Dinsdag, 26 juni, gaan we vroeg naar Selinunte waar in een archeologische omgeving veel tempel(resten) zijn te bewonderen uit de Fenicische en Griekse cultuur. Op een groot terrein maken we een mooie wandeling langs de verschillende tempels. Na dit bezoek gaan we naar het strand in Selinunte waar we genieten van het luie, lekkere strandleven.

• 28 Juni 2012 - 14:57

Nel En Joop:

Leuke foto's, en mooi weer daar, 35 graden is wel erg warm, maarbeter als hier. Nog heel veel plezier met z'n vieren.