Een weekend met zon en regen en omgekeerd! - Reisverslag uit Hinternah, Duitsland van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Een weekend met zon en regen en omgekeerd! - Reisverslag uit Hinternah, Duitsland van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Een weekend met zon en regen en omgekeerd!

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

19 Juni 2016 | Duitsland, Hinternah

Dit weekend hebben we qua weer steeds wisselende omstandigheden meegemaakt, waardoor we onze plannen geregeld hebben bijgesteld. Zaterdag, na lekker geslapen te hebben, wilden we net op pad gaan voor een wandeling richting Schleusingen, toen het stevig begon te plenzen. Wat nu?????
Na even te hebben gewacht of de bui van korte duur zou zijn, besloten om richting Coburg te gaan (zuidelijker en hopelijk daar wel droog) maar daar aangekomen, bleek onze hoop ijdel te zijn geweest. Nog steeds grijs, dus na elkaar aangekeken te hebben besloten we om te keren en maar richting appartement te gaan. Op de terugweg brak de zon toch door en dus bij de afrit Schleusingen niet rechtsaf ( naar ons appartement) maar linksaf Schleusingen in. Het eerste wat opviel was, dat het erg stil was! Maar wat bleek: op zaterdag zijn 's-middags bijna alle winkels vanaf 13 uur dicht, voor ons geen probleem want daar kwamen we niet voor. Op het grote marktplein eerst even lekker in het zonnetje onze lunch genuttigd en toen de Johannes Kerk en Slot Bertoldsburg bekeken. Omdat inmiddels de zon lekker brandde, dorst gekregen en in de Pizzeria naar binnen gestapt voor een halve liter en en passant konden we ook nog België zien winnen met 3-0. Tegen vijven begonnen het nog weer even te plenzen en ook klonk er wat onweersgerommel maar toen dat was overgetrokken, snel naar de auto en richting appartement. 's-avonds een verslag gemaakt maar toen ik het wilde publiceren was het (echt) weg, balen dus en vandaag dus een dubbelverslag.

Na een goede nachtrust lekker ontbeten en aan het eind van de ochtend een kleine heuveltraining gedaan van 6,5 km, waarbij de loopomstandigheden heerlijk waren (niet te warm en een hoge luchtvochtigheid; dus veel zuurstof). Na de douche was het ook tijd voor Janny haar loopactiviteit en dus samen op stap richting Schleusingen, waarbij op de heenweg rechts langs het water en op de terugweg links van het water liepen. Met name de route op de terugweg was landschappelijk erg mooi, met steeds afwisselende beelden van het landschap. Bijna bij ons appartement ging de hemelsluis weer open en toch maar snel onze regenjacks aangetrokken. Bij thuiskomst nog net een uurtje van de race van Max Verstappen meegepikt en nu na de avondmaaltijd en de koffie aan de slag met dit weekendverslag. Het is nu af en als het lukt volgt er morgen een verslag van ons voorgenomen bezoek aan de Wartburg in Eisenach!