De maandag van Syracusa - Reisverslag uit Syracuse, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu De maandag van Syracusa - Reisverslag uit Syracuse, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

De maandag van Syracusa

Door: jannyenjasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

24 Juni 2012 | Italië, Syracuse

De eerste week in villa Egeo waren we internetloos, tvloos, krantloos en desondanks of dankzij deze gemiste middelen hebben we een prima week gehad.
De hele week zon, temperaturen tussen de 30 en 40 graden, strand en zee op 10 meter voor de deur, wat wil een mens nog meer?

Gelet op de temperatuur en omdat we echt vakantie wilden houden hebben we besloten de ochtend tot na de siesta te gebruiken om relaxed op onze zonneterras en van het strand en de zee te genieten. Na de siesta stapten we dan in een erg warme auto om toch maar wat te gaan bekijken.

Op maandag zijn we naar Syracuse geweest. Een mooie stad met veel restanten uit de griekse en romeinse tijd. Met name het oude stadsdeel direct aan zee heeft veel monumentale gebouwen en een schitterend Domplein, waar we getuige waren van 1 van de vele bruiloften, die we op Sicilie hebben gezien.

Na deze rondwandeling gingen we nog naar naar de oude griekse tempelresten maar daar kwamen we net te laat aan. Bij de kassa zeiden ze dat we domani (morgen) terug konden komen. Grazie, maar dat zouden we de volgende dag wel bekijken. Na de terugreis hebben we lekker op ons terras gegeten en na een paar potjes rummikub rond 24 uur het bed opgezocht.

• 25 Juni 2012 - 06:21

Sanja:

Nou ik zou wel met jullie willen ruilen , het is hier 17 graden.Het ziet er geweldig mooi uit. Gaan jullie maar weer lekker genieten vandaag , dan doen wij het ook. Ik ga snel aan het werk , want morgen ben ik jarig .
    vr.gr Sanja