Week 1 in Sicilie - Reisverslag uit Avola, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Week 1 in Sicilie - Reisverslag uit Avola, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Week 1 in Sicilie

Door: jannyenjasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

23 Juni 2012 | Italië, Avola

Vandaag nu we op onze 2e bestemming van onze Sicilie vakantie zijn aangekomen kunnen we jullie bijpraten over hoe de 1e week is verlopen.

Waar zullen we beginnen?

Toch maar met de de 1e dag toen we om half 7 in de ochtend van Weeze zouden vertrekken.

Nog nooit gebeurd maar we misten het vliegtuig en de schuld geven we maar aan Rijkswaterstaat die verkeersomleidingen op knooppunt Valburg voor ons allerbellabersd had aangegeven. We hebben daar meer dan een uur de juiste weg gezocht maar toen het weer licht werd de juiste uitgang uit het doolhof gevonden. Full speed naar Weeze geracet maar even na 6 uur net te laat en dus geen vlucht naar Palermo.

Wat te doen? Via internet ontdekt dat we via Transavia smiddags om 17 uur naar Palermo konden en meteen 3 tickets geboekt. Wel raar en frusterend maar op die manier konden we toch nog op zaterdag naar onze eerste bestemming toe.

Deze reis, met hulp voor het wegbrengen door buurman Harry naar Schiphol, ging gelukkig voorspoedig en zo waren we om half 8 toch in Palermo.

Na onze huurauto opgehaald te hebben gingen we op reis naar Avola, 300 km verder aan de zuidoost kust van Sicilie. Zonder tegenslagen kwamen we daar om 00.15 uur aan en onze huisbaas liet ons nog binnen (het hek zat al op slot) en toonde ons onze villa Egeo, voordat we na een drankje meteen naar bed gingen.

Zondag: lang geslapen (bijkomen) en lekker relaxed de villa, het strand, zee en het stadje Avola verkend.

Tot zo ver mijn eerste verslag, spoedig volgt er mee en hopelijk daarbij de fotoos maar zo eerst uit eten.

Goed weekend voor een ieder,

Arno, die op woensdag zich bij ons heeft gevoegd, Marianne, Janny & Jasper

• 23 Juni 2012 - 18:28

Johan:

heel vervelend om een vliegtuig te missen, wij weten wat het is. mooi dat jullie de zelfde dag toch nog weg konden. Onder druk is altijd veel mogelijk.
    wij kijken uit naar de rest van jullie verslagen. geniet er verder van

• 23 Juni 2012 - 19:41

Ina:

Dat moet een heel nare ervaring zijn geweest om je vlucht te missen vanwege wegomleiding. Heel stressvol en frustrerend allemaal, we weten helaas hoe het voelt. gelukkig dat jullie toch nog weg konden met een andere maatschappij, maar wat een gedoe allemaal hè. ook nog een heel eind rijden geweest naar jullie adres. wat voel je je dan heerlijk de volgende morgen.........
    inmiddels hebben jullie vast al lekker genoten en kijken we uit naar meer nieuws en foto's. geniet er lekker van met z'n 4tjes. groetjes

• 24 Juni 2012 - 09:50

Judith En Wout:

Leuk om van jullie te vernemen na een 1e internetloos weekje (is dat goed bevallen?)... Wat een stressvol begin van de vakantie; hopelijk hebben jullie er - achteraf - ook een beetje om kunnen glimlachen en is de financiële pijn niet al te groot. We zijn benieuwd naar jullie verdere verhalen en foto's en wensen jullie heel veel plezier in de zon.
    Groetjes uit regenachtig en kil NL!