Vervolg week 1 (Noto & Catania) - Reisverslag uit Catania, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu Vervolg week 1 (Noto & Catania) - Reisverslag uit Catania, Italië van Jasper & Janny Muijden - WaarBenJij.nu

Vervolg week 1 (Noto & Catania)

Door: jannyenjasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper & Janny

27 Juni 2012 | Italië, Catania

Na ons bezoek op maandag aan Syracusa zijn we op dinsdag naar Noto geweest.
Noto is na een hevige aardbeving in 1693 helemaal opnieuw opgebouwd en in de periode zijn hier veel barokke gebouwen gebouwd (het kenmerk van Noto). We hebben verschillende gebouwen zowel van binnen als buiten bekeken en hebben ook 1 van de vele kerktorens beklommen vanwaar we een mooi uitzicht hadden over de stad en de directe omgeving.

Woensdag stond in het teken van Catania. 's-mddags hebben we de meest markante gebouwen van Catania bekeken, waaronder de prachtige Domkerk en ook het Romeinse Theater en het Castello Ursino. Na deze bezichtigingen hebben we lekker in de opne lucht gegeten op het pleintje bij de piazza Duomo. Vervolgens zijn we tegen 21 uur naar het vliegveld van Catania gereden, waar Arno rond 21.30 uur zou landen. Toen we op het vliegveld aankwamen bleek het viegtuig al geland maar we moesten toen nog ruim 1 uur wachten voordat Arno in de aankomsthal stond. We hebben snel zijn spullen ingeladen en gingen toen naar Villa Egeo, waarbij we onderweg nog getuige waren van een grote bosbrand op de hellingen tegenover Avola.

Donderdag hebben we een rustdag gehouden en had Arno de gelegenheid te gaan genieten van de zee, het strand en ons terras.

• 27 Juni 2012 - 18:16

Sanja:

Nou een lekkere relexte vakantie , mooie plaatjes , veel plezier en de groeten aan allen.
    vr.gr Sanja